19 april 2018

Otis


De boekomslag ziet er al meteen aantrekkelijk en mooi uit, en zo is het verhaal ook. Spannend, origineel, verfrissend en grappig, precies de elementen die een boek goed maken. Otis is zo'n leuke aardige jongen, en je komt in een totaal andere wereld. Nee, je wordt meegenomen in de wereld van Otis.
Dat moet ik natuurlijk even uitleggen. Waarschijnlijk snapte je al dat Otis de hoofdpersoon is. Het staat luid en duidelijk vermeld op de cover. Otis heeft het wel niet al te makkelijk, zijn moeder zeurt de hele tijd, zijn vader is altijd nog onbekend, en dan is er nog school... En nog een probleem; hij wordt opgescheept met een achtergelaten peuter. Het is een lief meisje, en ze heet Nuru. Maar haar situatie is dus niet al te best, en wat moet Otis nu doen? Later komen er nog veel meer problemen bij, die Otis allemaal in zijn eentje wil oplossen. Is dat de beste manier? We zullen het zien.
Ik heb niet heel veel meer over Otis te zeggen. Ik weet zeker dat je het leuk zal vinden. Ik was nog wel iets vergeten: het is ook leerzaam. Je leert verschillende culturen kennen, en je leert dat je er niet alleen voor staat. Het boek heb je snel uit, het is aangrijpend.. Moet ik nog meer zeggen? Lees het gewoon! ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten