15 juni 2017

William Wenton en de luridiumdief

William is acht jaar geleden naar Noorwegen gevlucht. Waarom weet hij niet maar dat hij moest vluchten stond vast.
Ook is Williams opa acht jaar geleden verdwenen. Is het puur toeval of… William weet het niet maar weet ook niet wat hij moet doen. Wat William wel weet, is dat hij de beste codekraker ter wereld is. En dat heeft hij ook bewezen: hij heeft de Onmogelijke Code gekraakt. Daarmee komt hij in aanraking met het Instituut voor Post-Humaans Onderzoek.
In het Instituut voor Post-Humaans Onderzoek hebben ze de beste codekrakers ter wereld. Alleen zijn het geen volwassenen, maar kinderen.
William is meteen de beste kinder-codekraker van het instituut. Wat William te weten komt als hij beter wordt in kraken is dat zijn opa, die acht jaar geleden is verdwenen, het instituut heeft opgericht.
William kan er niet meer tegen dat alles voor hem geheim wordt gehouden en gaat op zoek naar zijn opa. Alleen zijn er nog onbekende vijanden die William maar wat graag willen vermoorden… Zal William zijn opa vinden, of sterft hij een pijnlijke dood? Dat moet je lezen in het boek!
Dit boek is geschreven door een schrijver met stijl. En dat meen ik. Het boek is vol fantasie geschreven met allerlei geheimzinnige dingen… Dat vind ik nou echt leuk aan een boek, als het een beetje geheimzinnig is. Het is niet mijn lievelings categorie maar ik vind het wel leuk om te lezen. Het maakt het boek wat interessanter om te lezen en daarom lees je steeds weer door. Ik had namelijk ook wel wat punten waarop ik dacht dat het misschien niet zo’n goede keuze was om dit boek te kiezen, maar dat veranderde eigenlijk wel weer snel tijdens het lezen. Ik zou het boek een 9,5 geven omdat het een goed boek is en interessant om te lezen. Ik raad het wel aan om te lezen voor mensen die houden van een beetje spannende boeken en boeken die in het heden afspelen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten